8 Jun 2010

BILA TEROMPAH OPAH BERBICARA






Idea dicedok dari :
Gambar-gambar arwah opah aku [pakai skirt ms muda,ranggi,bergaya].Turun plak kt cucu cicit die.

Nama dicedok dari :
Kombinasi terompah mak aku yg salu dibeli kt Parit [asal blik kg mst g beli terompah,senang nk brkebun katenye.Kebun ape mak?Kebun orked la.katenye.] dan juga demi mngingati pemergian arwah opah tersayang aku 3 thn yg lpas.

Dari itu,termaktub la name tersebut di dalam dunia maya siber ciptaan aku ni.Alam siber ni bukan la suatu yg bru or asing bg aku.Dunia blog jgak bkn suatu yg bru,aku aktif brblog since umur aku 20 smpai la skang ni.Dh hmpir 5 thn aku brgelumang ngn blogging ni.Actually,aku de blog lain tp something happen and aku amik kputusan tuk create 1 account bru [dhack oleh menatang yg x reti bahasa].tp ade aku kesah?

Aku ske mncurahkn isi hati dan perasaan aku kt sni,ni la satu-satunye tmpt tuk aku mlepaskn segala suka dan duka sebagai seorang pelajar dan seorang gadis.Mngkin ade yg ske tuk cerita pd org yg rapat kn?tp aku lbh selesa tuk menceritakannya kt sni.


Masih aku ingat opah ckp kt aku ms aku brborak dgn die kt bwh pkok koko die kt blakang umh : “kamu jgn mudah percaya pd org,ade org yg gmbira mmbntu kte tuk gembira sama.dan kamu jgn lpe,ade org yg ske tgk org lain jatuh dan dpijak”.Aku de bnyk kisah tuk dikongsi and akan aku ceritakn tuk djadikan pengajaran tuk sume.

Aku sedar,hidup ni seperti roda.Kadang dbawah dan kadang diatas.Kadang kte merasa susah,kadang kte berasa sempurna.Haaaah.


Tiada ulasan: